10 עשה ואל תעשה של שיווק במדיה חברתית

שיווק במדיה חברתית הפך להיבט מכריע באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי של כל עסק. עם מיליוני משתמשים בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין, אין זה פלא מדוע עסקים נוהרים למדיה החברתית כדי להתחבר לקהלים שלהם. עם זאת, לא כל אסטרטגיות השיווק במדיה החברתית נוצרות שוות. כדי להבטיח שמאמצי השיווק שלך במדיה החברתית יהיו אפקטיביים ואינם יתמוטטו, ריכזנו רשימה של 10 כללי העשה והאל תעשה של שיווק במדיה חברתית. מיצירת תוכן מרתק ועד הימנעות מטעויות נפוצות שעלולות לפגוע במוניטין של המותג שלך, רשימה זו תעזור להדריך אותך להצלחה במדיה החברתית. אז בין אם אתה חדש בשיווק במדיה חברתית או מקצוען ותיק, המשך לקרוא כדי לגלות את העשה ואל תעשה שיעזרו לך להפיק את המרב ממאמצי השיווק שלך במדיה החברתית.

עשה ואל תעשה בשיווק במדיה חברתית בשנת 2021

תבין את קהל היעד שלך

אחד ההיבטים החשובים ביותר של שיווק במדיה חברתית הוא הבנת קהל היעד שלך. הכרת קהל היעד שלך תעזור לך ליצור תוכן שמהדהד איתו ובסופו של דבר מניע מעורבות. הבנת קהל היעד שלך כרוכה בניתוח המידע הדמוגרפי, תחומי העניין וההתנהגויות שלו. אתה יכול להשתמש בכלים לניתוח מדיה חברתית כדי לאסוף מידע זה ולקבל תובנות על הקהל שלך.

ברגע שיש לך הבנה ברורה של קהל היעד שלך, תוכל להתאים את התוכן שלך לתחומי העניין שלו. לדוגמה, אם קהל היעד שלך הוא בני דור המילניום, ייתכן שתרצה ליצור תוכן מושך מבחינה ויזואלית ומדבר לתחומי העניין והערכים שלהם. מצד שני, אם קהל היעד שלך הוא בייבי בום, אולי תרצה ליצור תוכן שהוא יותר אינפורמטיבי וחינוכי.

הבנת קהל היעד שלך חיונית להצלחת מאמצי השיווק שלך במדיה החברתית. על ידי יצירת תוכן שמהדהד עם הקהל שלך, אתה יכול לעודד מעורבות ובסופו של דבר להגדיל את ההמרות.

אל תתעלם ממשוב שלילי

אף עסק אינו חסין ממשוב שלילי ברשתות החברתיות. בין אם זו ביקורת שלילית או תלונת לקוח, חשוב לא להתעלם ממשוב שלילי. התעלמות ממשוב שלילי עלולה לפגוע במוניטין של המותג שלך ולפגוע באמון הלקוחות. במקום זאת, עסקים צריכים להתייחס למשוב שלילי באופן ראשוני ולהגיב בזמן ומקצועי.

כאשר מגיבים למשוב שלילי, חשוב להכיר בחששות של הלקוח ולהציע פתרון. זה לא רק מראה שאכפת לך מהלקוחות שלך אלא גם מדגים את המחויבות שלך לספק שירות לקוחות מעולה. על ידי התייחסות למשוב שלילי בצורה מקצועית, תוכל להפוך חוויה שלילית לחיובית ואולי אף לזכות בחזרה בנאמנות הלקוח.

צור קשר עם העוקבים שלך

מעורבות עם העוקבים שלך היא היבט מכריע בשיווק במדיה חברתית. מעורבות עם העוקבים שלך כרוכה בתגובה לתגובות והודעות, לייק ושיתוף של תוכן ויצירת קהילה סביב המותג שלך. מעורבות עם העוקבים שלך לא רק עוזרת לבנות מערכת יחסים איתם אלא גם מגבירה את הנראות של התוכן שלך.

בעת יצירת קשר עם העוקבים שלך, חשוב להיות אותנטיים ואמיתיים. הימנע משימוש בתגובות כלליות ובמקום זאת התאם אישית את התגובות שלך לכל אדם. אתה יכול גם ליצור סקרים, תחרויות ותוכן אינטראקטיבי אחר כדי לעודד מעורבות וליצור תחושה של קהילה סביב המותג שלך.

מעורבות עם העוקבים שלך לא רק עוזרת להגביר את המעורבות אלא גם בונה נאמנות לקוחות. על ידי יצירת קשר חזק עם העוקבים שלך, אתה יכול להפוך אותם לתומכי מותג ובסופו של דבר להגדיל את ההמרות.

אל תקדם יתר על המידה את המוצרים או השירותים שלך

אחת הטעויות הגדולות ביותר שעסקים עושים במדיה החברתית היא קידום יתר של המוצרים או השירותים שלהם. בעוד שמדיה חברתית יכולה להיות פלטפורמה מצוינת לקידום המוצרים או השירותים שלך, חשוב לא להגזים בכך. קידום יתר של המוצרים או השירותים שלך עלול להיראות כספאמי ולכבות את העוקבים שלך.

במקום זאת, עסקים צריכים להתמקד ביצירת תוכן שנותן ערך לעוקבים שלהם. זה יכול לכלול תוכן חינוכי, חדשות מהתעשייה ותוכן משעשע. על ידי מתן ערך לעוקבים שלך, אתה יכול לבנות איתם אמון ואמינות.

כמובן שחשוב לקדם את המוצרים או השירותים שלכם ברשתות החברתיות. עם זאת, עסקים צריכים לעשות זאת באופן טבעי ואינו מרגיש מאולץ. על ידי יצירת איזון בין תוכן קידום מכירות ותוכן שאינו מקדם, אתה יכול ליצור אסטרטגיית מדיה חברתית שתהדהד עם העוקבים שלך.

השתמש בוויזואליות בפוסטים שלך

חזותיים הם היבט מכריע בשיווק במדיה חברתית. תמונות ויזואליות בפוסטים שלך יכולות לעזור למשוך את תשומת הלב של העוקבים שלך ולהגביר את המעורבות. על פי מחקר של Hubspot, ציוצים עם תמונות קיבלו 150% יותר ציוצים מחדש מאלה ללא תמונות.

בעת שימוש בוויזואליות בפוסטים שלך, חשוב לשמור על איכות גבוהה ורלוונטית לתוכן שלך. אתה יכול להשתמש במגוון תוכן חזותי, כולל תמונות, סרטונים ואינפוגרפיקות. על ידי שימוש בוויזואליות בפוסטים שלך, אתה יכול ליצור חוויה מרתקת ובלתי נשכחת יותר עבור העוקבים שלך.

אל תשכח לעקוב אחר המדדים שלך

מעקב אחר המדדים שלך הוא חיוני להצלחת מאמצי השיווק שלך במדיה החברתית. מדדים עוזרים לך להבין את ביצועי התוכן שלך ולזהות אזורים לשיפור. יש מגוון של מדדים שאתה יכול לעקוב אחריהם, כולל מעורבות, טווח הגעה ושיעור קליקים.

בעת מעקב אחר המדדים שלך, חשוב להגדיר יעדים ואמות מידה למאמצי השיווק שלך במדיה החברתית. זה יעזור לך למדוד את ההתקדמות שלך ולקבוע אם אסטרטגיית המדיה החברתית שלך עובדת. אתה יכול להשתמש בכלים לניתוח מדיה חברתית כדי לעקוב אחר המדדים שלך ולקבל תובנות לגבי הקהל והתוכן שלך.

מעקב אחר המדדים שלך לא רק עוזר לך למדוד את הצלחתך אלא גם עוזר לך לזהות תחומים לשיפור. על ידי ניתוח המדדים שלך, אתה יכול לקבל החלטות מונחות נתונים ולבצע אופטימיזציה של אסטרטגיית המדיה החברתית שלך לתוצאות טובות יותר.

אל תקנו עוקבים או לייקים מזויפים

רכישת עוקבים או לייקים מזויפים עשויה להיראות כדרך קלה להגביר את הנוכחות שלך במדיה החברתית, אבל היא יכולה למעשה לפגוע במוניטין של המותג שלך. עוקבים ולייקים מזויפים הם לרוב באיכות נמוכה ועלולים להטות את המדדים שלך. בנוסף, קניית עוקבים מזויפים ולייקים מפרה את תנאי השירות של רוב פלטפורמות המדיה החברתית.

במקום לקנות עוקבים או לייקים מזויפים, עסקים צריכים להתמקד בהגדלת העוקבים שלהם באופן אורגני. זה כולל יצירת תוכן באיכות גבוהה, מעורבות עם העוקבים שלך ושיתוף פעולה עם משפיענים. על ידי הגדלת עוקבים אורגנית, תוכל לבנות קהילה חזקה ומעורבת סביב המותג שלך.

מדוע לא כדאי לקנות עוקבים מזויפים באינסטגרם (2020)

האם לשתף פעולה עם משפיענים

שיתוף פעולה עם משפיענים הוא דרך מצוינת להגיע לקהל רחב יותר ולבנות אמינות למותג שלך. משפיענים הם אנשים שיש להם קהל עוקבים גדול במדיה החברתית ויכולים לעזור לקדם את המוצרים או השירותים שלך לעוקבים שלהם.

כאשר משתפים פעולה עם משפיענים, חשוב לבחור את המשפיען המתאים למותג שלך. כדאי לחפש משפיענים שמתיישרים עם ערכי המותג שלכם ובעלי קהל יעד דומה. אתה יכול גם להשתמש בכלים לניתוח מדיה חברתית כדי לנתח את המעורבות והטווח של משפיע.

שיתוף פעולה עם משפיענים יכול לעזור להגביר את הנראות והאמינות של המותג שלך. על ידי מינוף השפעתו של משפיען, תוכל להגיע לקהל רחב יותר ואולי אף להגדיל את ההמרות.

אל תזניח את כללי ההתנהגות במדיה החברתית

נימוסי מדיה חברתית חיוניים להצלחת מאמצי השיווק שלך במדיה החברתית. נימוסי מדיה חברתית כרוכים בכבוד, מקצועי ואותנטי במדיה החברתית. זה כולל הימנעות נושאים שנויים במחלוקת, תגובה לתגובות והודעות בזמן, והימנעות מהתנהגות ספאמי.

כאשר מתרגלים נימוסים במדיה חברתית, חשוב לזכור שמדיה חברתית היא פלטפורמה ציבורית. כל מה שאתה מפרסם ברשתות החברתיות יכול להיראות על ידי כל אחד, אז חשוב להיות מודע למה שאתה מפרסם. על ידי תרגול נימוסי מדיה חברתית, אתה יכול לבנות מוניטין חיובי למותג שלך ולהגדיל את אמון העוקבים שלך.

הישאר מעודכן בטרנדים של מדיה חברתית

המדיה החברתית מתפתחת כל הזמן, וחשוב להישאר מעודכן בטרנדים ובשינויים האחרונים. הישארות מעודכנת במגמות במדיה החברתית כוללת מעקב אחר מנהיגי התעשייה, השתתפות בכנסים ובסמינרים מקוונים, וקריאת בלוגים ופרסומים בתעשייה.

על ידי הישארות מעודכנת במגמות המדיה החברתית, תוכל להתאים את אסטרטגיית המדיה החברתית שלך כדי להישאר בקדמת העקומה. אתה יכול גם לזהות הזדמנויות חדשות ואזורים פוטנציאליים לצמיחה.